nedeľa 28. júla 2013

Denná rutina alebo ako si čistím pleť ja



Čistenie pleti je pre mňa veľmi dôležitá činnosť. Som tak trochu závislá na tom, aby bola moja pokožka tváre VŽDY čistá. Je to možno trochu podivné, ale ja som sa naučila nebojovať s tým. Veľakrát sa mi stane, že si umývam tvár aj niekoľkokrát denne. Napríklad mi vadí, keď sú vonku takéto tropikária a po tvári mi stekajú kropaje potu. To nie... to vážne neznášam. Taktiež si musím vyčistiť pleť HNEĎ ako prídem domov napríklad zo školy, z nákupov... A ak v ten istý večer ešte niekam odchádzam, tak si make-up spravím znova. Nerobí mi to problém. Viac by som trpela, ak by som niekam odišla s vedomím, že TO, čo mám na tvári,  tam je už niekoľko hodín. 

Je možné, že to pramení z toho, aký typ pleti mám. Pokožku tváre mám mastnú (obzvlášť v T zóne) s problematickými lokalitami. A keď vravím s problematickými, tak s problematickými! Podkožné, boľavé akné. Aj keď, musím priznať, sa to v mojom veku UŽ zlepšilo, no miestne patálie sa ešte stále objavia. 

Preto si veľmi potrpím na tom, aby som si pleť dôkladne čistila. A ako to robím ja? Tak poďme na to!
1. Prvé čo spravím, keď prídem domov a vojdem do kúpeľne je, že si umyjem ruky. Špinavými prstami po všetkom, čo počas dňa pochytali, by som sa k oblasti tváre ani nepriblížila. 

2. Začínam vždy očami. Očný make-up odstraňujem čistiacimi obrúskami, ktoré hravo zvládnu aj vodeodolný make-up. Na tento účel používam čistiace obrúsky značky Balea. 


Balea YOUNG: Soft & Care
Výrobca píše: Čistiace vlhčené utierky na tvár s vitamínmi a jemnou ovocnou vôňou, 25 kusov.
Množstvo: 25 kusov
Doba exspirácie: Tento údaj som na výrobku nenašla.
Cena: cca 2 €
Kde som to zohnala: DM drogéria





Použitie je veľmi jednoduché. S čistiacimi obrúskami si jemne očistím očný make-up. Na obe viečka mi vystačí jeden obrúsok. Vôňa je veľmi jemná a skutočne z nej cítiť niečo sladké, svieže, ovocné, ale neviem to identifikovať. V očiach ma neštípe a pokožka nezostáva podráždená. Aj keď má balenie trochu nepraktické ,,lepiace“ otváranie, obrúsky mi ešte nikdy nevyschli. Tvár si s nimi neodličujem, lebo mi to je nepríjemné. Jednoducho si nerada šúcham make-up po tvári...



3. Po očiach prichádza na rad samotná tvár. Na to používam čistiaci pleťový gél od Yves Rocher. 
Yves Rocher: pure calmille á la camomille bio Visage
Výrobca píše: Čistiaci gél. Vhodné pre všetky typy pleti. Obsahuje výťažok zo 100% prírodného bio rumančeka. Je ideálny pre ženy, ktoré majú rady na odlíčenie vodu. Odličuje a čistí pleť do hĺbky a ozdravuje ju.
Množstvo: 200 ml
Doba exspirácie: 6 mesiacov
Cena: cca 4 €
Kde som to zohnala: Yves Rocher predajne






Tento gél je jednoducho geniálny. Používam ho už niekoľko rokov a toto je moje x-té balenie. Gél krásne čisto a kamilkovo vonia a má zelenú farbu. Používam ho ráno aj večer. Stačí množstvo veľkosti lieskového orecha a pleť je čistá na tvári aj krku. Po jemno navlhčení rúk sa na pleti spraví jemná pena, ktorú chvíľu vmasírovávam do pokožky. Potom stačí opláchnutie vodou. S gélom som nesmierne spokojná a určite si ho kúpim aj nabudúce. Druhá výhoda je, že tieto prírodné bio produkty, ktoré Yves Rocher ponúka, mi veľmi dobre pôsobia na moju problematickú pleť. Po používaní ich výrobkov sa mi neporovnateľne zlepšila. 
4. Po jemno osušení tváre používam aj niečo na dočistenie, osvieženie a hydratovanie. To všetko mi v jednom ponúka micelárna voda od Yves Rocher. 

Yves Rocher: hydra végétal eau micellaire hydratante 2 en 1
Výrobca píše: Hydratačná micelárna voda pre normálnu a zmiešanú pleť. Odličuje, tonizuje a rozjasňuje pleť, zbavuje ju nečistôt a líčenia bez toho, aby ju vysúšala. Voda obsahuje rastlinné miazgy, ktoré napomáhajú hydratácii a regenerácii pleti.
Množstvo: 200 ml
Doba exspirácie: 6 mesiacov
Cena: cca 4 €
Kde som to zohnala: Yves Rocher predajne


Toto je moje druhé balenie tejto micelárnej vody. Spočiatku som bola mierne skeptická, lebo voda má veľmi zvláštnu konzistenciu. Síce je tekutá, ale zdá sa mi, že má trochu olejovitú štruktúru. Preto som sa bála, aby mi na moju mastnú a problematickú pleť nebola skôr na škodu ako na úžitok. No mýlila som sa. Prvotný olejovitý pocit po nanesení za chvíľu pominie a pleť je krásne hydratovaná. Nemám pocit sťahovania a suchej upnutej pokožky. Micelárka jemne sviežo voní a má modrasté sfarbenie. Ja si micelárnu vodu jednoducho nanesiem na vatový tampón a pleť dočistím. Zvyčajne mi stačí jeden tampónik.

5. Ak mám ešte stále pocit, že je pleť suchá, použijem odličovač a tonikum v jednom, ktorý má krémovú konzistenciu. Taktiež tento výrobok používam aj keď mám hrubú vrstvu z make-upu a pred použitím čistiaceho gélu si ju chcem očistiť. 

Yves Rocher: pure calmille á la camomille bio visage
Výrobca píše: Odličovať + tonikum 2 v 1. Obsahuje výťažok zo 100% prírodného bio rumančeka. Jemne odličuje, osviežuje a tonizuje všetky typy pleti.
Množstvo: 200 ml
Doba exspirácie: 6 mesiacov
Cena: cca 4 €
Kde som to zohnala: Yves Rocher predajne


Ako som už spomínala, čistiace mlieko používam, keď mám silný očný alebo pleťový make-up alebo keď chcem po dočistený  pleť ešte viac hydratovať. Výrobok má príjemnú kamilkovú vôňu a mlieko je bielej farby. Čo sa týka jeho spoľahlivosti, mám pocit, že odličuje rovnako ako výrobky z lacnejšej cenovej relácie. No jeho veľkou výhodou je 100% bio rumanček, preto u mňa vyhráva. Použitie je jednoduché. Stačí trochu výrobku vytlačiť na vatový tampón a pleť odlíčiť. 

6. Ako som písala, moja pleť nie je ideálna a z času na čas sa u mňa objavia vyrážky a akné. Po rokoch skúseností som zistila, že moja pleť neznáša výrobky, ktoré obsahujú alkohol a miesto vysušovania nedokonalostí mi ich ešte viac rozdráždi a zapáli. Preto sa aj tieto problémy snažím vyriešiť prírodnou a šetrnou formou, ktorá mi najviac vyhovuje. 

The Body Shop: Tea tree oil
Výrobca píše: 15% čajovníkový olej.
Množstvo: 10 ml
Doba exspirácie: 12 mesiacov
Cena: cca 6 €
Kde som to zohnala: The Body Shop predajňa ( v Bratislave sa tuším zrušila)



Táto malá fľaštička obsahuje olej s 15% čajovníkom. Má teda aj typickú vôňu tejto rastlinky. Ja ju používam len lokálne na akné a to tak, že na vyčistenú pleť a pomocou prsta natriem olej na postihnuté miesto. Olejček aplikujem na večer a ráno je akné oveľa menšie a zápal je stiahnutý. Nemôžem povedať, že za jednu noc to spraví zázrak, no spravidla do 3-4 dní, podľa závažnosti problému, mám akné vyliečené. 

Na čistenie pleti používam umyté ruky, zvlášť uterák len na tvár a odličovacie tampóny zo 100% bavlny (moje sú z TESCA, 100 kusov). 


Yves Rocher je jedna z mojich obľúbených značiek a to práve pre to, že obsahuje prírodné zložky, často 100% a bio. Taktiež ich výrobky sú bez parabénov, farbív a silikónov. Osobne nie som vyťažená na produkty, ktoré v sebe nemajú žiadne parabény a podobné- pleti škodlivé zložky, no čo sa týka mojej tváre, som veľmi vyberavá. A keďže som už prišla na to, čo mi vyhovuje a čo nie, som ochotná do dobrej pleťovej kozmetiky investovať. 

A ako si čistíte pleť vy? Prípadne, do čoho ste schopný investovať najviac?

   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára